اگر علاقه مند هستید بدانید تیم بنفش (‎پرپل تیم) کارش چیست و چطور کار می کند 12 گام زیر را مطالعه کنید
به صورت کلی تیم بنفش وظیفه اش شناسایی تهدیدات منطبق با سازمان (گروه های هکری که سازمانشان را تهدید میکنند)  برنامه ریزی کردن و ایجاد هماهنگی بین تیم آبی و تیم قرمز می باشد.
گام اول
نقش های ‎ردتیم و ‎بلوتیم را درک کنید: ابتدا با نقش ها و مسئولیت های تیم های قرمز و آبی آشنا شوید. تمرکز تیم قرمز بر روی فعالیت‌های تهاجمی، شبیه‌سازی حملات برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها است، در حالی که تیم آبی بر اقدامات دفاعی و واکنش به حوادث تمرکز می‌کند.
گام دوم
همکاری و ارتباط: ارتباط و همکاری موثر بین تیم های قرمز و آبی در تیم سازی بنفش ضروری است. جلسات را باید مدیریت کنید تا بتوانید حداکثر خروجی بگیرید به صورت کلی تیم قرمز و آبی رابطه ندارند وظیفه شما است که مدیریتشان کنید و ارتباط را تشکیل دهید
گام سوم
اهداف و دامنه تمرین تیمی بنفش را به وضوح تعریف کنید. مثلا تست کردن رول های شناسایی تیم بلو توسط رد تیم یا تقویت IR تیم بلو
گام چهارم
شما باید TI روی سازمان و شناسایی APT منطبق دقیقا همان حملات را شبیه سازی کنید به دنبال شبیه سازی تمام حملات نباشید فقط تیم آبی را بی خودی در گیر می کنید روی هدف اصلی باید متمرکز شوید و تیم آبی خود را تقویت کنید.
گام پنجم
Conduct Tabletop Exercises
یا purple team excersie
تمرین هایی که سبب افزایش ارتقا دانش رد تیم و بلو تیم می شوند.
https://github.com/scythe-io/purple-team-exercise-framework
گام ششم
باید بتوانید فرهنگ به اشتراک گذاری را در سازمان ارتقا دهید و کاری کنید که رد تیم بلو تیم ابزارها و تکنیک ها خود را با هم به اشتراک بگذارند و این کار بسیار سختی است! ولی تنها دلیل پیشرفت امنیت اشتراک گذاری است.
گام هفتم
از یکدیگر بیاموزید: بر یادگیری و بهبود به جای رقابت بین تیم ها تاکید کنید. هر دو تیم قرمز و آبی می توانند از درک دیدگاه و رویکردهای طرف مقابل سود ببرند.
‏گام هشتم
از معیارها و بازخورد استفاده کنید: اثربخشی تمرینات تیم بنفش را با استفاده از معیارها و بازخورد اندازه گیری کنید. این به شناسایی زمینه های بهبود و ردیابی پیشرفت در طول زمان کمک می کند.
گام نهم
تمرکز بر کاهش و اصلاح: هدف تیم‌سازی بنفش فقط شناسایی نقاط ضعف نیست، بلکه همکاری با یکدیگر برای توسعه و اجرای استراتژی‌های کاهش و اصلاح موثر است
‏گام دهم
نتایج را مستند کنید و به اشتراک بگذارید: یافته ها و درس های آموخته شده از هر تمرین تیم بنفش را مستند کنید. نتایج را با ذینفعان مربوطه به اشتراک بگذارید تا بهبود مستمر تسهیل شود.
گام یازدهم
بهبود مستمر: تیم سازی بنفش یک فرآیند مداوم است. به طور منظم تمرین هایی را برای ارزیابی و ارتقای وضعیت امنیتی سازمان انجام دهید.
گام دوازدهم
همسو با اهداف تجاری: اطمینان حاصل کنید که فعالیت های تیمی بنفش با اهداف کلی کسب و کار و اهداف امنیتی سازمان هماهنگ است.
تیم بنفش فرهنگ امنیت سایبری مشارکتی و فعال را در یک سازمان تقویت می کند و به پر کردن شکاف بین جنبه های تهاجمی و دفاعی امنیت سایبری کمک می کند.